Ruangku Berkarya

Kawan Ayu Datang Tuu...

Here Ayu Am...

Aku Benci Dia, Kau Encik Benciku..buat kini dan selamanya.. Nak tahu? Selamat Datang ke Blog Ayu Slamber..Selamilah Isi hati E-Novel ayu Tau!

Followers

Geng Kamceng Ayu

Geng Kamceng Ayu
Jom..

Saturday, October 22, 2016

Aku Benci Dia,Kaulah Encik Benci, 10






Bab 10< Aku Benci Dia, Kaulah Encik Benciku 10 >
PENULIS : Kaseh Ayuni


10.

***

"Wali saya masih lagi pada ayah saya. Hanya dia yang berhak menentukan kita jadi kahwin ke tak. Seandainya dengan mengertak begini, Sudin rasa saya akan ikut, Sudin salah. Ayu masih lagi berpegang pada adat. Ayu masih ada keluarga. Jangan nak minta Ayu menjadi anak derhaka pada mereka!" usai itu, Ayuni terus melangkah pergi.

Sudin terkedu. Dia tak sangka yang Ayuni akan berpendirian sebegitu. Lalu senyuman indah terukir di bibirnya. "Kali ni, pilihanku tak salah. Ayu, ketahuilah yang cintaku bukan mainan di tepi bibir. Ianya adalah abadi."

Baby terus meluru ke ruang tamu dan sibuk menyampaikan apa yang telah terjadi seketika tadi. Ayah bergelinangan air mata. Mak pun sama hiba. Tak sangka yang Ayuni sangat mengagungkan mereka semua. Maafkan kami, nak.

Ayuni rebah badan di katil. Sungguh dia lelah dengan apa yang terjadi ini. Dia sungguh tak sangka yang ini terjadi. Mana mungkin orang yang dibencinya kini akan menjadi pasangan hidupnya. Pasangan yang akan berkongsi segalanya dengannya nanti.


Sambil melayan perasaan, tiba -tiba telephone Asus yang diletakkan di atas almari solek berbunyi. Bunyi nada dering whatsapp. Siapa pula ni? Malas-malas Ayuni bangun capai handphone itu.

Ayuni tekan icon hijau. Rupanya whatsapp dari encik benci alias encik tunangnya.

~ Sorry, takdi terlepas cakap. Saya terlalu excited sgt dpt jadi tunang you. Hope you takkan kecik hati. I just bergurau, jgn amik serius dengan apa yang I katakan tadi ~ gambar icon hepy dan sedih.

Ayuni tak balas. Dibiarkan sahaja begitu. Sekali itu ayat keluar dari mulut encik tunangnya itu, itu yang Ayuni pegang dalam hati. Sungguh! Kenapa harus Ayuni merasai sebegini? Adakah titik kelat benci sudah mulai mencair? No.. Tak mahu!! Ayuni lebih rela membenci dia daripada menyayanginya.

Seminit kemudian, Sudin balas lagi.


~Pls, reply whatsapp I. Don't judge me like this. I'm dying. Please dear one .. ~


Ayuni typing.. Sudin mulai tersenyum panjang. Taklah keras sangat hatimu, Ayuni. Kakinya melangkah ke luar rumah. Ada buaian di luar. Sudin baring di dalam buaian itu sambil setia menanti balasan whatsapp dari tunangnya.

~ This is for first and last time i forgive you. I'm doing this because my family.~ send.

Sesaat Sudin baca reply itu. Makin lebar senyumnya. Laju sekali Sudin membalas. 


~Sure dear? Oh my god, I'm the happiness in this world. Can I shout out??~ send lagi.

blue tick.

Merah padam wajah Ayuni tika ini. Ayuni berkira kira pula dan ada rasa ragu -ragu. Nak balas ke tak? Kalau tak tegah, bukannya boleh caya sangat si Sudin itu.

~No.~ send lagi.

blue tick dua kali tanda Sudin sudah baca. Kemudian, bukan balasan whatsapp yang Ayuni dapat.., tapi adalah balasan teriakkan  dari si encik tunangnya. 

"Thank ALLAH! Akanku jaga hubungan halal ini untill jannah." satu rumah boleh dengar luahan hati Sudin itu. Ayuni hanya mampu menyorokkan kepala dalam bantal. Ishh, tak guna punya tunang. Tolong kontrol sikit perasaan itu, boleh tak??

"Kenapa ni,Sudin?" Ayah sudah berteriak sama di jendela. Sudin tersentak. Lupa seketika yang dia masih lagi berada di rumah tunangnya. "Tak ada apa-apa ayah. Cuma hilangkan stress sahaja!" kantoi sudah..

"Ok. Baiklah, ayah nak ke kedai kejap. Nak cari lauk nasi tengah hari."

"Saya ikut. Naik kereta sayalah, ayah,"

"Tak menyusahkan kamu ke? Kamu tak kerja?"

"Hari ini saya cuti. Jomlah!"

Mak datang menyampuk. "Pergilah. Cepat pergi, maka cepatlah juga saya masak ni!"

"Oklah. Jom Sudin!" Ayah mengerti. Sudin bangun dan menuju ke keretanya. Sebelum itu, sempat jari jemarinya menari di skrin whatsapp.

~Tq dear. Welcome to the new world. Selamat menjadi tunang saya. Awak takkan kecewa memilih saya. Saya nak keluar kejap, teman ayah beli barang basah. Jangan rindukan saya. ~ 

Kali kedua blue tick. Ayuni sudah merah muka. Ehh..kata kita jangan rindukan dia. Entah-entah dia yang terlalu angaukan kita. Ayuni letak tepi hanphonenya. Ayuni tarik keluar laptopnya. Baru dia mahu bukak laptop, terasa ada sesuatu jatuh dari raknya.

Ayuni menundukkan badan. Sekeping gambar yang jatuh. Ayuni ambil dan memusing. Ayuni berubah riak muka. Macam mana gambar ini boleh ada kat sini dan dalam biliknya. Apa tujuan semua ini? Kenapa harus gambar ini mucul setelah hatinya mulai terbuka untuk Shamsuddin Salleh?


"Selamanya Ayu akan jadi milik saya!" bak angin lalu, ayat itu kembali terngiang di cuping telinga Ayuni. 

***

Bersambung..



No comments:

Nuffnang Ads